Zbierałem
się na napisanie takty dla smita już dłuższy czas ale mi się nie bardzo
chciało :) Będzie to pal na pvp pod free rulz bo niestety na pcl i ep
nie da rady zrobić porządnego smita ze względu na ograniczenia :) .
Jeżeli ktoś nie dysponuje dużą ilością ists to może już skończyć czytać
tą taktyke w tym miejscu bo smit do tanich postaci nie należy :wink: .
Dodam na wstępie, że smitem gram już blisko rok i nie jest to postać
ubrana w wymarzone przezemnie itemki których w życiu niewidziałem na
oczy (tak jak to robi sporo osób piszących taktyki na różnych forach).
Nie będę pisał słownika pojęć których będę używał bo wydaje mi się, że
jeżeli kogoś będzie stać na taką postać to jest już w miarę obyty z
bntownym slangiem :wink: , a jak będzie miał wątpliwości zawsze może
zajrzeć do jakiegoś słownika pojęć na którymś z serwisów poświęconych
diablo . Teraz przejdźmy do sedna.
Rozplanowanie działów taktyki
1. Krótka charakterystyka postaci
2. Przedmioty
3. Statystyki
4. Progi
5. Umiejętności
6. Jak grać
7. Podsumowanie
--------------------------------------------------------
1. Charakterystyka postaci
Smiter jest postacią która jak się ma troche wprawy jest wstanie zownić
każdą inną postać :) Do walki używa pchnięcia tarczą i szarży. Trochę
tu krótko wyszło ale co tu więcej pisać
--------------------------------------------------------
2. Przedmioty
Pas:
Verdunego koniecznie 15 dr (nie ma lepszego (przynajmniej na ld) Dr i
life więc all co potrzebujemy)
Rękawice:
Rare/craft 20 ias+15str+15 dex+jakieś dodatkowe fajne mody :)
(Potrzebujemy ich do osiągnięcia maxymalnego progu ias, a przy okazji
zwiększą nam str więc nie będziemy musieli w niego nic dawać oraz dex
dzięki któremu będziemy mieli max blok.)
Butki:
Shadowdancery 25 dex- (wybrałem je dlatego ponieważ dają nam dużo dex
dzięki czemu osiągniemy max blok no i trochę fhr dodatkowo nie
zaszkodzi)
Hełm:
Shako ber'ed- (+2 skill Life mana 18 dr(z berem) więc wszystko czego
nasz pala potrzebuje :) ) Zbroja:
Enigma- (Pewnie inni będą się spierali, że forti lub coh były by lepsze
ale otóż nie gdyż dzięki eni możemy zrobić build 0 str i nasz pala
będzie life tankiem :) dodatkowo +2 skill i 8 dr :) )
Tarcza:
Upgr Zaka ber'ed- (Co tu dużo mówić blok +2 skill resy i 8 dr( z berem)
i jeszcze pare fajnych statystyk. Upgr jest konieczny gdyż zwiększa nam
dmg od pchnięcia)
Amu:
Mara (+ 2 skill co prócz zwiększenia dmg zwiększa nam lvl bo dodatkowo
mile widzane +30 do res oraz dodatkowe +5 do atrybutów)
Ringi:
Raven+bk- (Raven po to by przeciwnik nie mógł nas zamrozić, dodatkowo
daje 20 dex dzięki czemu mamy max blok oraz sporo Ar który pomoże nam
lepiej trafiać z szarży Bk bo daje +1 skill i sporo do life.)
Broń:
Grief Ba (daje nam super dmg ze smite którego nie widać w statystykach
:) )
Switch:
Cta+spirit (tutaj chyba nie trzeba komentować :) )
Ekwipunek:
Tutaj możemy wybierać pomiędzy 2 rozwiązaniami 37x scs 20 life lub 9x
pcs 3x life lub więcej :wink: Głównie zależy to od funduszy bo jak
wiadomo takie skillery są bardzo drogie. Nie warto lecz wkładać skillerów
które mają mniej niż 30 life (ew.28-29) w takim wypadku lepiej scsy.
No i ofc Torch 20/xx i anni 20/xx/xx
Teraz opisze itemki których możemy używać w walce z konkretnymi
postaciami.
Łuk owdawiacz- przyda nam się w pojedynku z hammerem co i jak opisane
dalej.
Pas vigor boga gromów- Przydatny vs postacie walczące umiejętnościami
błyskawic ze względu na +20 abs na błyski
Rękawiczki Drakule- Przydatna rzecz vs ele dru opisane dalej.
Uderzenie śniegu-+15 abs na zimno i 10% zwiększona maxymalna odporność
na zimno przydatna rzecz vs Blizz sorc.
Ognikowiec-10-20 % absa na light
----------------------------------------------------------
5.Statystki
Siła-nic (będzie od itemków)
Life-tutaj pakujemy wszystko
Dex-nic (i tak będziemy mieli max blok)
Mana-nic (dostaniemy wystarczająco od itemków)
---------------------------------------------------------
4. Progi
Nasz paladyn jest zrobiony pod najwyższy próg IAS czyli 9 fps (4.1
ataków na sekundę) Ma 49 DR z czego max możemy mieć 50 i o ile dobrze
mi wiadomo DR nie jest liczony w progach tylko po prostu czym więcej
tym lepiej :) (do 50)
FHR mamy niestety mało gdyż osiągamy próg 27 czyli 6 fps, ale smitowi
nie jest on tak strasznie potrzebny, a gdybyśmy chcieli osiągnąć wyższy
próg musielibyśmy zrobić to kosztem life/dmg/Ias/bloku.
------------------------------------------------------------
5. Skille
20-pchnięcie tarczą (nasza główny atak)
20-szarża (Atak służący do nacelowywania i zbliżania się do wroga oraz
omijania jego ataków)
20-fanatyzm( aura której używamy gdy walimy w przeciwnika)
20-św tarcza (zwiększa def oraz dmg blok oraz dmg od świętej tarczy)
1-zbawienie (przydatne do gry na hellu oraz na Foha)
1-święty chłód (przydatna rzecz w duelach vs melee)
1-Vigor (Aura dzięki której będziemy mogli zrobić big charge laga)
reszta w śmiałość (Zwiększa nam def)
no i ofc po 1 do skilli na dojście.
----------------------------------------------------------
6. Jak grać
Ustawiamy charge i smite z lewej strony fana z prawej.
Charge lag:
Polega on na tym, że przeciwnik widzi nas jakbyśmy byli dalej niż w
rzeczywistości jesteśmy dzięki czemu możemy go nieźle zaskoczyć :wink:
, a robi się go bardzo prosto wystarczy uciec przeciwnikowi tak aby nie
widział nas na mapie, a następnie szarżować na niego z wciśniętym
shiftem i w biegu nacelować na niego. Trzeba do tego trochę wprawy bo
przecież przeciwnik nie będzie stał w miejscu i czekał aż mu zrobimy
laga
Vs Ama:
Bow- Tu nie ma większych trudności i nawet początkujący bez problemów
dadzą sobie rade. Cała filozofia polega na dobiegnięciu do uciekającego
przeciwnika(najlepiej na lagu ale obędzie się) wyprzedzeniu go, a
następnie wbiciu się w niego na szarży potem szybkie przełączenie na
smite i amka zalicza zgon.
Java:
Tu sprawa się trochę komplikuje bo takie amki mają big dmg i często
jesteśmy na 2-3 hity na normie, a na hellu na 1. Wtedy właśnie
korzystamy z aury zbawienie która podwyższy nam resy podbijamy do niej
na szarży ale nie od przodu gdyż odrazu dostaniemy tylko tak jak z amką
bow wyprzedzamy ją trochę i szybki nawrót szybka zmiana szarży na smite
i jak cienka możemy przełączyć na fana, a jak lepsza to najlepiej cały
czas z włączonym zbawieniem lecz gdy przeciwnik da rade od nas kawałek
odbiec, a u amek często się to zdarza bo mają te swoje fikuśne uniki
etc. należy się wycofać i powtórzyć całą sytuacje od początku.
Konieczne jest wycofanie się gdyż oberwanie z dźgnięcia nie należy do
miłych rzeczy
Bow+java:
Tutaj gramy podobnie jak z javą różnica polega głównie na tym, że ta po
drodze do niej będzie nawalała w nas z bow, a potem przerzuci się na
skille javy.
Vs Barb:
WW- Duele vs barb nienależą do najprostszych gdyż jak takiemu czołgowi
uda się wejść w nas czysto z ww to 1/2 life w plecy. Vs barb nie
używamy prawie szarży. Służy nam ona tylko do ustawiania się na
przeciwko barba ale trzeba pamiętać żeby nie wylądować zbyt blisko
niego. Można jej też używać wtedy kiedy barb kończy robić ww ale jest
to ryzykowne i wymaga od nas sporego wyczucia. Gdy ustawimy się na
przeciwko takiego barba nacelowujemy na niego z wciśniętym shiftem i
walimy ze smite póki on przez nas nie przeleci ww. Trzeba uważać bo
barb nie jedzie WW na czołówkę tylko po ukosie wtedy nam jest go ciężej
trafić. Cała filozofia w dobrym ustawieniu. Nie możemy też uciekać tyłem
do barba nawet jeżeli jest pewna odległość dzieląca nas od niego bo
możemy wtedy zarobić z WW. Uciekać jest najlepiej na szarży potem
odwracamy się w jego kierunku i walimy ze smite póki na nas nie wleci.
Dobrze jest podczas czekania aż barb na nas wleci z WW mieć włączoną
aurę św. chłód i zmieniać na fana jak się zbliży, dzięki czemu będziemy
mniej obrywać :)
Vs inne barby nie ma większego problemu i szkoda klawiatury na
opisywanie walki z nimi :)
Vs Dru:
Ele-Z dru ele też nie jest łatwo ale dla chcącego nic trudnego :)
Walcząc vs ele dru należy go zmusić do uganiania się za nami. Nie
możemy dopuścić do tego żebyśmy lecieli jak głupi na szarży za nim bo
nas zowni. Najlepiej jest biegać po planszy starając się go zobaczyć na
ekranie przy czym uważając i omijając huragany. Trzeba wyczekać
odpowiedni moment i ruszyć z charge jak uda nam się go namierzyć na
name locka walimy w niego ze 2 razy z charge potem szybka zmiana na
smite i dobijamy. Dru z max blokiem zapewne nam odskoczy po pewnym
czasie i najważniejsze jest to żeby nie próbować go gonić na charge bo
dostaniemy bencki tylko się wycofać i zacząć namierzanie na name locka
od początku i tak póki nie ripnie. W między czasie można pokusić się o
uwalenie jego duszka. Wtedy on straci sporo life więc będzie go łatwiej
ubić. On wtedy prawdopodobnie będzie się starał od nas uciec jak
najdalej, żeby ożywić duszka spowrotem wtedy możemy się puścić za nim
na szarży i biec póki się nie zatrzyma żeby go ożywić wtedy mamy szanse
na namierzenie i uwalenie go :) Trzeba też uważać na jego
"zoo" gdyż te zwierzaki utrudniają nam nacelowanie na niego.
Dlatego do walki vs dru trzeba być dobrym snajperem żeby namierzyć go
wśród zwierzyńca one same w sobie nie są groźne mają za zadanie głównie
utrudnić nam gre :) . A jak koleś grający dru zajdzie nam za skórę
możemy włożyć drakule i starać się walić w jego stworki żeby rzucić lt
które wtedy poleci też na niego :) no a wtedy to już nie ma większych
problemów z nim ale nie polecam tej metody gdyż wtedy tracimy na ias no
i ofc jest to lame z naszej strony bo imo używanie drakul=no
skill.(smit na free duelz ale są pewne granice)
Vs reszta drutów nie ma większego problemu gramy tak jak z amką :)
Vs Nec:
Bone:
Tak jak wcześniej nie będzie to łatwe ale smit to postać która wymaga
sporego skilla i wtedy już nic nie stoji nam na przeszkodzie :) . Vs
bone nec podobnie jak vs dru staramy się go nakłonić do tego żeby to on
grał offensyvnie i za nami biegał, a nie my za nim (wkońcu pies do
pana, a nie pan do psa :) ) jeżeli puszcza włócznie staramy się je
krótkimi szarżami omijać, a jeżeli duszki to odbiegamy kawałek dalej i
wracamy spowrotem ofc nie tak żeby natknąć się na goniące nas duchy.
Staramy się wyczekać moment aż on zbliży się do nas i będziemy w stanie
namierzyć go na name locka. Najlepiej jest nie iść wtedy bezpośrednio
na niego bo oberwiemy z włóczni lecz kawałek za niego i nawrót :) wtedy
nie jesteśmy narażeni na kontakt z włóczniami :) gdy trafimy w niego z
szarży to szybka zmiana na smite i walimy póki nie ripnie. Jeżeli nekro
ma blok to prawdopodobnie nam ucieknie w którymś momencie wtedy tak
przy wcześniejszych postaciach nie puszczamy się w pogoń za nim tylko
powtarzamy wszystkie kroki od początku jeżeli nam życie miłe :) Nekro
może użyć przeciwko nam więzienia co strasznie utrudnia nam życie. W
takim wypadku mamy 2 wyjścia albo robimy tele albo walimy w więzienie z
szarży.
Summon:
Tu sprawa jest nadzwyczaj trudna gdyż przeważnie osłonięty jest gromadą
potworów przez co ciężko się do niego dostać. Wtedy zakładamy drakule i
walimy w jego stworki póki nie rzucimy lt wtedy ciśniemy go jak się
tylko da gdyż jak nie trafimy w niego to w jego pomocników i life nam
się napełni :) Trzeba jednak uważać na włócznie i duszki którymi możemy
po drodze oberwać.
Vs Assa:
Trap
Tu z kolei nie powinno być większych kłopotów z wygraniem. Uciekamy od
assy na odległość jednego ekranu, robimy laga, ale nie prosto na nią bo
wpadniemy w Mb lepiej okrążyć ją i uderzyć od tyłu z charge, a potem
smite. Trzeba uważać na Mb jeżeli w nie wpadniemy nie staramy się jej
za wszelką cenę atakować tylko się wycofujemy i powtarzamy to co
pisałem wcześniej. Jeżeli przeciwnik wyjdzie poza trapy, którymi się
otoczył wtedy od razu charge kawałek przed niego i atak.
WW- Walczymy tak samo jak vs Barb WW tylko trzeba dodatkowo uważać na
MB
WW Sin- Tu nie jest tak łatwo bo gdy staramy się walczyć tak jak z assą
WW to dostajemy trapami rozstawionymi w koło. Tutaj należy spróbować
wywabić ją jak najdalej od trap bo gdy będziemy walczyć w samym środku
ich to nikłe szanse. Na szczęście takich assek nie jest zbyt wiele :)
Vs Sosa:
Fire-Z Soską FB nie jest tak łatwo. Staramy się ją nakłonić do
ofensywnej gry bo jak będzie uciekała i waliła fb, a my będziemy za nią
latać na charge to raczej dużych szans nie mamy. Przeciwnik będzie
starał się walić FB gdy będzie poza naszym zasięgiem tzn jeżeli nie
będziemy mogli go namierzyć na name locka. Trzeba krótkimi szarżami
omijać jej kulki i jak zawsze czekamy na moment w którym przeciwnik
popełni błąd i znajdzie się w zasięgu name locka :) 1-2 charge zmiana
na smite i walimy póki od nas nie ucieknie. Wtedy uciekamy gdzieś w bok
by nie dostać z FB i zaczynamy wszystko od początku :) . Jak sosa używa
meteora, wali go na ziemie i stoi w miejscu po prostu czekamy aż z
niego wyjdzie. Próba wejścia pod lecący meteor może się źle skończyć :)
Jeżeli puszcza meteory uciekając przed nami po prostu staramy się je
omijać jak zobaczymy, że leci.
Blizz-Tutaj także mamy ciężki orzech do zgryzienia. Soska Blizn posiada
big dmg i dodatkowo obniża nasze resy dlatego wkładamy 2x kruczy lód
można jeszcze ewentualnie uderzenie śniegu. Vs Sosa Blizz staramy się
ją nakłonić do ofensywnej gry jak będziemy za nią latać jak głupi to
prędzej czy później zaliczymy któregoś blizza. Lepiej jest dlatego
biegać po planszy omijając blizzy i starać się ją namierzyć na name
locka. Jak sosa nie ma bloku (da się to łatwo ocenić po 1-2 duelach)
wtedy jedziemy na nią charge póki nie padnie. Jeżeli zaś ma po 1-2
szarżach zmieniamy na smite. Pamiętajmy żeby tak jak z innymi
postaciami jak soska nam ucieknie gdy ją nawalamy nie puszczać się w
pogoń za nią bo puści za sobą blizza i zaliczamy ripa.
Orb- Z orb sosą duel jak z poprzednimi soskami nie jest taki łatwy. Vs
słabsze soski możemy latać za nimi na charge z włączoną medytacją i
cisnąć je póki nie namierzymy ich na name locka. No ale gdy gramy z
lepszymi soskami sprawa się trochę komplikuje. Najlepiej jest lecieć
szarżą w jej stronę i się cofać jak leci orb. Staramy się nie
przelecieć przez środek orba. Wtedy soska stara się nas cisnąć i lata
blisko nas, wtedy wyczekujemy odpowiedni moment namierzamy ją na name
locka i walimy charge póki nie padnie. Jeżeli jest nieźle ogłuszona
można zmienić na smite wtedy będzie szybciej.
Light- Tu nie powinniśmy mieć problemów, light sosa wali jednym długim
promieniem więc łatwo go ominąć więc słabsze soski ownimy biegając za
nimi na charge z włączoną medytacją, żeby nie stracić many.
Vs Pal:
FoH- Vs Foh staramy się odbiec od niego tak by nie widział nas na ekranie,
a nawet jeszcze kawałek dalej gdyż dostaniemy z Foha. Robimy wtedy
laga, a gdy on od nas odbiegnie wracamy spowrotem na tyle daleko by nie
mógł nas zaatakować. Przydatny w grze z Fohem może być TG oraz
ognikowiec ze względu na absy.
Charger-Tu nie ma większych problemów bo mamy max blok więc charger nie
trafia zbyt często. Musimy uważać jednak na charge laga :) Jak
przeciwnik na nas charguje my nie walimy ze smite bo nie jesteśmy w
stanie go wtedy uderzyć. Należy wtedy odbiec na kawałek od niego i szybka
kontra z szarży potem zmiana na smite i go jedziemy
Hammer-Hammer jest naszym najgorszym przeciwnikiem. Żeby go uderzyć ze
smite musimy wejść w jego młotki co przeważnie kończy się śmiercią. Nie
radzę próbować robić tele na głowe hammera i wtedy zaliczany zgon.
Najlepiej jest po prostu stać i czekać aż hammer wyjdzie z otaczających
go młotków (kiedyś będzie musiał to zrobić). Łatwiej jest jeżeli hammer
używa szarży wtedy mamy większą szanse bo częściej jest poza zasięgiem
młotków i to jest nasza szansa :) . Możemy też pokusić się o użycie
łuku Owdawiacz, żeby wyszedł z otaczających go młotków, a potem szybka
charge na niego i hammer rip :) .
Vs smiter- Czyli to co tygryski lubią najbardziej :) . Vs smit staramy
się nie stać w miejscu gdyż wtedy jesteśmy łatwym celem do namierzenia
na name locka. Podbiegamy do przeciwnika na szarży i szybko zmieniamy
na smite. Jeżeli przeciwnik udeży nas jako pierwszy, a ma dobrego smita
z dużą ilością life i dmg wtedy musimy uciec bo waląc do końca ze smite
przegramy. Najlepiej jest odbiec na kawałeczek i odrazu szybka kontra.
Dobrze jest też robić lagi przy użyciu vigoru wtedy są sporo większe.
Podczas Dukla możemy również pokusić się o używanie aury św. chłód
wtedy przeciwnik wolniej w nas uderza. Włącza się ją podczas
szarżowania i przed samym uderzeniem zmieniamy aure szybko na fana. Gdy
oberwiemy mocno i zostaje nam mało life najlepszym sposobem na wygranie
Duela jest walenie z szarży potem 1 uderzenie ze smite i dzida w drugą
stronę i odrazu szybka kontra. Jeżeli przeciwnik używa Exile to wbrew
pozorom nie jest trudny do rozwalenia :wink: zazwyczaj wtedy nie ma max
bloku bo musiałby dawać w dex w tym wypadku, a jeżeli ma to traci na
tym na life więc jest do rozwalenia. Walczymy z nim tak, że walimy z
szarży gdy nie ma max bloku to często wtedy traci już część life
później jakieś 2-3 smite i uciekamy żeby nie zdążył rzucić lt. Jeżeli
natomiast mu się to uda to wtedy mamy 2 wyjścia albo staramy się unikać
starcia z nim póki nie zniknie klątwa albo uderzamy z charge charge
potem 1 smite i dzida :) . Walcząc vs smite staramy się robiąc laga nie
robić go w linii prostej na przeciwnika lecz uderzyć z boku lub od
tyłu. Jeżeli udajemy się w pościg za przeciwnikiem musimy uważać gdyż w
którymś momencie zrobi on nawrót i w nas uderzy, trzeba wyczuć
odpowiedni moment i się zawrócić poczym wbić się w niego z szarży.
Jeżeli my jesteśmy gonieni przez przeciwnika staramy się wybrać
odpowiedni moment podczas biegu namierzyć go na name locka i przywalić
z charge.
Teraz opisze kilka błędów z którymi można się spotkać walcząc smiterem.
Pierwszy to charge Bug. Występuje on gdy zostaniemy zabici podczas
szarżowania, a wygląda on tak, że po podniesieniu się z ziemi nie
możemy szarżować. Jedyną metodą by się go pozbyć jest wyjście i wejście
spowrotem do gry.
Drugi wygląda tak, że po uderzeniu z charge podczas zmiany na smite
nasz pal nagle staje w miejscu jak słup soli. Wtedy naciskamy domyślnie
klawisz ”W” czyli zmianę z pierwszego zestawu broni na
drugi. Nie zawsze to zadziała odrazu czasem trzeba poczekać chwilę żeby
nasz pal się odciął albo poczekać aż ktoś nas uderzy czego nie polecam
:wink: Ostatni wygląda tak, że jak lecimy za przeciwnikiem na name
locku palladyn nagle przestaje się nas słuchać i leci po najkrótszej
drodze za przeciwnikiem w spowolnionym tempie. Jest to bardzo groźne
gdyż naprzkład vs sosa FB dostaniemy prosto w twarz z ognistej kulki.
Żeby go uniknąć nie możemy zbyt długo lecieć na name locku za
przeciwnikiem.
--------------------------------------------------------------
7. Podsumowanie
Z tak zrobionym palem +szczypta skilla powinniśmy stać się ownerami na
free duelz . Jeżeli uda nam się skompletować perf stuff będzie on miał
koło 5k life (z scsami w ekwipunku) lub koło 4.5 k life ( z pcs 3x
life). Całkiem niezły wynik nie :wink: ? Nie opisałem walki z
niektórymi postaciami ponieważ stwierdziłem, że nie są na tyle groźne
by zagroźić nawet początkującemu graczowi albo ciężko takie spotkać na
bn głównie chodzi mi o różnego rodzaju hybrydy. Jeżeli ktoś chce
sprawdzić jak radzi sobie taki pal to piszcie na acc Wizzard_SoGT, ą
chętnie się z wami zmierze (LD)
Na koniec chciałbym prosić żebyście nie oceniali taktyki jeżeli nie
przeczytacie jej od początku do końca. Oraz najpierw przedstawiali
swoje zastrzeżenia i sugestie które ja spróbuje odeprzeć lub
wytłumaczyć czemu tak, a nie inaczej :) , a dopiero w następnym poście
ją oceniali. Prosiłbym również o nie zaniżanie ocen dlatego bo ten pal
jest zbyt drogi :) tak jak miało to miejsce w kilku innych taktykach :)
. I już całkiem na koniec chciałem pogratulować tym którym udało się ją
w całości przeczytać bo troszkę długo wyszło .
Smiter PvP By WiZZaRD
|